Linkedin werd geboren in 2003, Facebook werd opgericht in 2004, Twitter werd gelanceerd in 2006 en Instagram in 2010. Social media is dus nog vrij jong en ondertussen zijn ze allen stuk voor stuk geëvolueerd! Sociale netwerken zijn van groot belang voor de communicatie van je bedrijf. Ongeacht van wat de krantenkoppen soms zeggen, blijven ze een essentieel onderdeel van je marketingstrategie. Sociale netwerken zijn nog steeds succesvol! Volgens een studie van Hootsuite en WeAreSocial heeft 44% van de internetgebruikers een account op een sociale site. Dat vertegenwoordigt 3,4 miljard mensen. Volgens een onderzoek van SproutSocial volgt 73,4% van de gebruikers een merk vanwege hun interesse in het product of dienst. Sociale netwerken zijn dus zeker niet passé, ze doen het zelfs erg goed! Volgens een Animoto-onderzoek blijkt dat 63% van de marketeers en bedrijven van mening is dat Facebook het best presterende sociale platform is als het gaat om het publiceren en promoten van videos. LinkedIn en YouTube zouden respectievelijk 7,5% en 7% uitkomen. Maar dat is niet alles! Een Brightcove-onderzoek toont aan dat een video die op sociale media is geplaatst, 1200% meer views genereert dan afbeeldingen of tekst. Volgens Facebook brengen zijn gebruikers 5 keer meer tijd door met het kijken naar een video dan voor het lezen van teksten. Tenslotte beweert LinkedIn dat de video’s op haar platform een engagement-percentage van 50% bereiken. Videos zijn steeds populairder voor internetgebruikers. Als je van plan bent om binnenkort met videomarketing te beginnen, blijf dan zeker actief op Facebook, Twitter, Linkedin of Instagram!