Als online marketing bureau veel actief in Amsterdam en regio Utrecht. Digital Inside beschikt over een leuk en enthousiast team jonge frisse online marketeers die graag verrassen met extra inzet en kennis. Elke klant is natuurlijk anders. Bedrijven verschillen in grootte, in product of dienst, maar ook in doelstellingen. Zo wil het ene bedrijf door middel van online marketing bijvoorbeeld leads verzamelen, wil het andere bedrijf de naamsbekendheid vergroten, en wil nog een ander bedrijf zoveel mogelijk sales genereren. Een belangrijk onderdeel van een goede online marketing strategie is het bepalen van de kanalen en deze op het juiste moment in de klantreis in te zetten en met elkaar combineren. Daarnaast is het van belang dat alle online marketing kanalen goed gemeten wordt en resultaat kan worden toegedeeld aan het juiste kanaal.

Online marketing diensten

Online marketing is een breed begrip en diensten zijn beschikbaar in allerlei verschillende vormen. Denk hierbij aan:

  • SEO (zoekmachine optimalisatie)
  • SEA (zoekmachine adverteren)
  • Social Media Marketing
  • Conversie Optimalisatie
  • Online Marketing Dashboard
  • Email Marketing

En zo zijn er nog een aantal te benoemen.

Structured data en SEO

Als online marketing bureau krijgen wij met name veel vragen over SEO (zoekmachine optimalisatie). SEO draait allemaal om hoog scoren in zoekmachines zoals Google, Yahoo en Bing. De potentiële klant heeft namelijk al een duidelijke zoekintentie omdat hij in een zoekmachine aan het zoeken is. Uiteraard wil jij hier dus bovenaan staan en veel kliks ontvangen die op je website converteren naar klanten. Een aantal ‘standaard’ zaken van SEO zijn content, linkbuilding, metadescripties, keyword placing en alt teksten. Maar in SEO land zijn inmiddels nieuwe ontwikkelingen, namelijk structured data.

Structured data houdt kortgezegd in dat je een stukje code aan je content toevoegt waarmee je zoekmachines inlicht waar jouw content eigenlijk over gaat. Je legt het in feite uit zodat het beter begrepen en geplaatst kan worden. Zoekmachine optimalisatie wordt dus steeds technischer. Voorheen vond Google het vooral belangrijk dat de zoekterm vaak voorkwam op de pagina, en dat er genoeg linkjes naar de pagina kwamen. Tegenwoordig is het echter zo dat context in opkomst is. Dit houdt eigenlijk in dat het algoritme van Google probeert écht te begrijpen waar je website over gaat. Het draait dan vele meer om techniek, website performance, content en datastructuur. Structured data is nog in opkomst, maar het is zeker de moeite waard om in te duiken en te begrijpen. Als je dit goed onder de knie hebt kun je echt veel voordeel behalen in zoekmachines.