Tegenwoordig is de relatie tussen het bedrijf en zijn klanten niet langer alleen een kwestie van kopen. Consumenten verwachten van bedrijven – merken – hen te informeren, belangstelling voor hen hebben en hen te betrekken bij relatieprogramma’s. Het bedrijf verkoopt niet langer alleen producten, het bouwt een relatie op met zijn klanten. Klantrelaties vormen het hart van marketing. Als een bedrijf zich wil ontwikkelen, moet het erin slagen een kwaliteitsdialoog op te bouwen met zijn klanten, zijn prospects, zijn doel. LinkedIn is het sociale netwerk dat verreweg het grootste aantal professionals samenbrengt. LinkedIn is niet beperkt tot een cv-bibliotheek, maar een bevoorrechte plek waar professionals nieuwe trends in hun beroep kunnen leren, nieuwe mensen kunnen ontdekken en kunnen communiceren met hun collega’s. Bijna 500 miljoen professionals zijn momenteel op LinkedIn. Er zijn beslissers, beïnvloeders, leiders van vandaag en morgen: dat wil zeggen precies de mensen die uw bedrijf in de context van zijn B2B-marketing wil bereiken. Als je een B2B-bedrijf bent dat is gericht op bedrijven en professionals, is LinkedIn het ideale platform: het brengt al je potentiële klanten op één plaats samen. LinkedIn heeft meer dan 60 miljoen senior beïnvloeders, meer dan 40 miljoen beleidsmakers, bijna 11 miljoen opinieleiders en meer dan 3 miljoen MBA-afgestudeerden. De mensen die LinkedIn gebruiken zijn niet alleen talrijk, maar ook toegewijd. Het sociale netwerk brengt gemotiveerde mensen samen die op zoek zijn naar carrièremogelijkheden, informatie waarmee ze vooruitgang kunnen boeken, netwerken om zich te registreren en aanbevelingen van experts. Deze toewijding wordt afgemeten aan de kwantiteit en kwaliteit van de inhoud die op het platform wordt gepubliceerd. LinkedIn wordt steeds meer een publicatieplatform. LinkedIn is op meer dan één manier het perfecte platform voor het opbouwen van relaties met professionals. Het is één van de weinige platforms waar een professional in contact kan komen met andere professionals van de wereld. Het is dan ook geen verrassing dat LinkedIn snel het referentieplatform is geworden voor marketeers om B2B-inhoud te publiceren en te delen. LinkedIn is voor B2B wat Facebook is voor B2C.