In slechts een paar jaar is online reclame heel belangrijk geworden. Simpelweg omdat het één van de meest effectieve betaalde manieren van reclame is in termen van leadgeneratie en klantconversies. Dit is de reden waarom het wereldwijde budget voor reclame op sociale netwerken in de komende vijf jaar zal verdubbelen. De uitdrukking “Facebook-advertenties” duidt het advertentienetwerk aan dat beschikbaar wordt gesteld aan adverteerders door het sociale netwerk van Facebook. Precies wat AdWords voor Google is. Waarom zou je een advertentiecampagne op Facebook lanceren? Omdat het de meest effectieve methodes is om een groot publiek op het grootste sociale netwerk ter wereld te bereiken. Als je nieuw bent bij Facebook of een paar “likes” hebt, zul je waarschijnlijk minder succes hebben. Slechts een klein deel van je fans zal je inhoud zien (ongeveer 6 tot 7%), tenzij je ervoor kiest om je publicaties tegen betaling te promoten of indien je inhoud erg aantrekkelijk is. Je wilt immers een ​​publiek van betrokken en potentiële klanten ontwikkelen. Vergeet niet om het aantal likes te vergroten: maak een link naar je Facebook-pagina op je website en in je e-mail handtekening. Neem alle nodige informatie op in de beschrijving van je bedrijf, een link naar je website, je contactgegevens en alle andere informatie die een klant snel helpt om te begrijpen wat je bedrijf precies doet. Kies een goede profielfoto en omslagfoto. Nodig je contacten uit om je pagina te liken. Deel alleen inhoud met toegevoegde waarde of exclusieve inhoud om je lezers echt te interesseren. Je moet ook overwegen om je pagina te promoten, vooral als je net begint. Betaalde ‘Likes’ zijn niet zo duur en stellen je in staat een publiek te bereiken dat je nog niet kent. Je kunt je betaalde promotie heel precies richten dankzij Facebook-tools, om zodoende je advertentiebudget niet voor niets uit te geven!